Babeczki a'la bounty

Witajcie !
Przepraszam za moją małą aktywność na blogu, ale niestety doskwiera mi brak czasu.
Mam nadzieję, że tymi babeczkami Wam to wynagrodzę. Bazą tych babeczek jest ziemniak i zmielona kasza jaglana (mąka jaglana).
Oto moja zdrowa wersja słynnego "bounty".



Przepis :
Góra :

  • 200 gramów mąki jaglanej
  • 50 gramów daktyli
  • 20 gramów kakao
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady 80 % 
  • 1/2 szklanki ksylitolu
  • 1/2 szklanki mleka sojowego
  • szczypta soli



Dół :
  • 500 gramów ziemniaków
  • 100 gramów wiórków kokosowych
  • 1/2 szklanki ksylitolu
  • szczypta soli


Przygotowanie :
1. Ziemniaki obrać ze skórki, gotować do miękkości, następnie zmiksować na gładką masę (ważne, żeby zmiksować jeszcze ciepłe ziemniaki).
2. Daktyle zalać ciepłą wodą, odstawić na 15 minut, następnie zmiksować na gładką masę. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać do zmiksowanych daktyli, dokładnie wymieszać. Kakao, mąkę, ksylitol wymieszać, dodać mleko, zmiksowane daktyle z czekoladą. Dokładnie wymieszać.
3. Jeszcze ciepłe ziemniaki zmiksować na gładką masę wraz z wiórkami i ksylitolem.
4. Spód foremek wyłożyć masą kokosową na górę wyłożyć masę czekoladową.
5. Piec w 180 stopniach przez około 50-60 minut.
6. Babeczki pozostawić do całkowitego wystygnięcia. Wierz posypać pokruszonymi ziarnami kakaowca.



Smacznego !




Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, zachęcam Cię Martyno do wypróbowania.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. nie przejmuj się, ja cierpię na to samo "brak czasu level high!" XD ale damy radę! :D
    świetny pomysł na babeczki! moje smaki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście lubię mieć napięty grafik, bo jestem w ciągłym ruchu i się nie nudzę :)
      Dziękuję, zachęcam do wypróbowania.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz